8 Haziran 2010 Salı

Beşiktaş'ın Teknik Direktör Adayları


Geçtiğimiz gün Beşiktaş görüştüğü teknik direk direktör adaylarını borsaya bildirdi. Hepsi kariyerinde Avrupa'da büyük takım çalıştırmış hocalar hatta bazıları büyük liglerde küçük bütçeli takımlarla başarılar kazanmış isimler. Ramos, Schuster ve Pellegrini La Liga'da sırasıyla Sevilla, Getafe ve Villareal'de iyi sezonlar geçirip Real Madrid'e gelen, kaderleri birbirine çok benzeyen üç isim. Üçünün de bence CVlerindeki en önemli takımlar Sevilla, Getafe ve Villareal. Ramos diğerlerine göre Avrupa'da daha çok çalışmış ve bence İspanya dışındaki başarısızlıkları diğer isimlere göre dezavantajı. Tersten bakarsak diğerlerinin en büyük dezavantajı ise hep aynı ülkelerde çalışmış olmaları. Bu bağlamda üç isim hakkında tek soru işareti çok klişe de olsa Türkiye'yi tanıma konusu. Bu her yeni teknik adam için geçerli olacaktır. Bu eleştrinin gelmemesi için daha önce Türkiye'de çalışmış 5 teknik direktörün eftarında dönmek lazım. Diğer adaylardan Lucescu hakkında uzun uzun yazmaya gerek yok. Bence Lucescu'nun gelmesine de gerek yok. Her sene, başarısız olan her takım için can simidi olmasından ben sıkıldım. Tabiki de belli avantajları var, özellikle doğrudan hedefe gitme konusunda çok başarılı ama ben yine de yeni bir heyecan yaratma taraftarıyım. Magath'ta listede olan adaylardan. Belki de başarılarına oranla Avrupa'nın en az itibar gören teknik direktörlerinden biri. Gittiği hemen hemen her takımda belli başarılar kazanmış bir isim. Aşırı ağır antremanları çok meşhur. Kondisyon bazlı sistemi olması Türkiye için ayrı bir avantaj. Bence bu isimler içinde Beşiktaş için en iyi transfer Magath. Gelir mi orasını bilemem ama görüşüldüğüne göre var bilinen. Bir Fenerbahçeli olarak bu altı isimden umarım gelmez dediğim belki de tek isim Magath. Listedeki en zayıf isim ise bence Koeman. Benim beğendiğim bir teknik direktör değil ve bence Rijkaard etkisi yaratamayacak bir isim. En azından Beşiktaş'ın başında olması beni korkutmayacak bir isim. Sonuçta bu adaylar içinde bence en uygunu Magath. Ondan sora Pellegrini ve Schuster kendilerini zor şartlarda kanıtladıkları artısından dolayı bence tercih edilmeli. Ramos kötü Avrupa kariyerinden dolayı bu ikilinin gerisinde benim gözümde. En sonda ise Koeman var. Lucescu bence bu listeden apayrı bir yerde duruyor. Daum gibi o da "safe" tercih ve ben Türk futbolu ve Beşiktaş'ın geleceği için "safe" tercih yerine sistem kuracak tercihten yana olunması gerektiğini düşünüyorum. Bekleyip görelim bakalım gelecek ismi...

Resim: www.ligtv.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder